МЛИНІВСЬКИЙ МНВК ГоловнаРеєстраціяВхід Вівторок
24.12.2024
06:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Будова та експлуатація автомобіля [63]
Основи керування та безпеки руху [16]
Охорона праці [0]
Етика та культура водіння [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 Для водіїв 
Головна » Статті » Водій автотранспортних засобів категорії С,С1 » Будова та експлуатація автомобіля

Тема 25 Види автомобільних підприемств

Види автомобільних підприемств

У загальній транспортній системі в нашій країні важливе значення має автомобільний транспорт, який перевозить понад 80 % вантажів у народному господарстві.
Автомобільнім транспортом доставляють сировину на промислові підприємства і вивозять готову продукцію, сільськогосподарські вантажі. Велике значення має автомобільний транспорт і для перевезення пасажирів.
Автомобільний транспорт відіграє важливу роль у забезпеченні будівництва житлових і виробничих будівель та різких споруд. Автомобільний транспорт значною мірою сприяв зміцненню обороноздатності нашої країни.
Для перевезення вантажів і пасажирів автотранспортні підприємства мають необхідний рухомий склад.
До рухомого складу автомобільного транспорту належать вантажні та легкові автомобілі, автобуси, автомобілі-тягачі, причіпи і напівпричіпи.
Залежно від призначення розрізняють рухомий склад транспортний і спеціального призначення.
Транспортний рухомий склад призначений для перевезення вантажів і пасажирів і відповідно поділяється на вантажний і пасажирський. До вантажного належать вантажні автомобілі, включаючи сідельні тягачі, до пасажирського — автобуси, пасажирські автобусні причіпи і легкові автомобілі.
Рухомий склад спеціального призначення використовують для різких спеціальних робіт. До нього належать автомобілі для поливання і прибирання вулиць, пожежні, санітарні, автомобілі з компресорними установками тощо.
Вантажний рухомий склад залежно від типу кузовів поділяють на автомобілі: загального призначення з бортовою платформою; самоскидні для перевезення навалочних вантажів; спеціалізовані, обладнані кузовами, які пристосовані для перевезення певних видів вантажів і для особливих умов перевезень (фургони, цементовози, панелевози, цистерни, контейнеровози та ін.).
Вантажні автомобілі (загального призначення і спеціалізовані) залежно від вантажопідйомності розрізняють:
- дуже малої вантажопідйомності — до 1т — для перевезення невеликих вантажів, як правило, в межах міста; - малої вантажопідйомності — від 1 до 2,5 т — для перевезення товарів у торговельній мережі (доставка товарів населенню додому) і в сільському господарстві;
- середньої вантажопідйомності — від 2,5 до 5 т — для перевезення вантажів промислових підприємств, будівельних матеріалів і сільськогосподарських вантажів;
- великої вантажопідйомності — від 5 до 10 т — для перевезень по дорогах з твердим покриттям;
- дуже великої вантажопідйомності — понад 10 т — для перевезення руди, вугілля, вивезення породи на великих будовах.
Автомобілі-тягачі призначені для буксирування причіпного кладу. їх поділяють на буксирні та сідельні. Буксирні втомобілі-тягачі використовують для буксирування причепа на буксирному пристрої. На сідельних автообілях-тягачах тягове зусилля передається через опорно-зчіпний пристрій, на який опирається напівпричіп. При цьому частина ваги напівпричепа передається на задній міст азтомобіля-тягача.
Причіпний рухомий склад використовують для підвищення продуктивності вантажних автомобілів і зниження собівартості перевезень. Його поділяють на причіпи, напівпричіпи і розпуски. Причіпи буксирують за допомогою дишля звичайними вантажними автомобілями, які мають буксирний пристрій. Вони бувають одновісні, двовісні, багатовісні (трайлери). Двовісні і багатовісні причіпи мають поворотні пристрої.
Напівпричіпи мають одну або дві осі, які розміщені під задньою частиною кузова» Передня частина відчепленого напівпричепа підтримується двома рухомими стояками, які опираються на грунт і мають котки.

Структура автомобільного підприємства

служба експлуатації - здійснює оперативне планування і керівництво перевезеннями, укладає договори з клієнтурою, контролює роботу автомобілів на лінії, організує погрузочно-разгрузочиые роботи, враховує на підставі путніх листів і інших відповідних документів транспортну роботу, виконану рухомим складом;
технічна служба - забезпечує готовність автомобілів і причепів до роботи і підтримує їх постійну технічну справність шляхом своєчасного і якісного виконання усіх робіт по технічному обслуговуванню і ремонту, а також хорошого зберігання рухомого складу;
служба безпеки руху - організовує роботу по роз'ясненню правил руху, контролює дотримання їх водіями на лінії і в підприємстві, а також веде агітаційно-пропагандистську роботу в цьому напрямі, статистику і аналіз причин аварійності;
плановий відділ - веде загальний облік роботи, складає трансфинплан, що є планом усієї виробничої і фінансової діяльності на рік;
відділ технічного постачання - забезпечує автотранспортне підприємство експлуатаційними матеріалами, запасними частинами, інструментами і т. п., забезпечує облік їх витрачання, видачу і зберігання;
бухгалтерія - враховує фінансові кошти і матеріальні цінності, складає відповідні звіти і здійснює фінансові розрахунки за виконану роботу з клієнтурою, службовцями і робітниками;
адміністративно-господарська служба - веде облік особового складу, діловодство, забезпечує збереження і підтримку у хорошому стані виробничих і службових приміщень., Керівником автотранспортного підприємства є директор (начальник). Технічне керівництво покладене на головного інженера (технічного керівника), який є заступником директора по технічній службі. Заступником директора по експлуатації і керівником цієї служби є начальник експлуатації.

Категорія: Будова та експлуатація автомобіля | Додав: doom02 (04.11.2016)
Переглядів: 467 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz