Основні несправності та ТО карданної передачи
На сучасних автомобілях встановлюють відкриті карданні передачі, які складаються з одного або кількох карданних валів, проміжних опор, карданних шарнірів і шліцьових з'єднань. Відрізняються карданні передачі кількістю і довжиною карданних валів, кількістю і конструкцією проміжних опор, розміром труб карданних валів і шарнірів.
Справність карданної передачі визначають візуально, а під чаї руху автомобіля — на слух.
Характерними ознаками несправності карданної передачі є підвищений шум внаслідок спрацювання деталей, що особливо добре чути під час руху автомобіля накатом, вібрація карданних валів. Спрацювання хрестовин і шліцьових з'єднань визначають за поштовхами на початку руху або сильним стукотом при переключенні передач. Ознакою погнутості або порушення балансування карданного вала є його биття при обертанні. Підвищене спрацювання деталей карданної передачі може бути викликане недостатнім змащуванням або ослабленням кріплень.
Основні несправності карданної передачі та способи їх усунення наведено в таблиці
Основні несправності карданної передачі
Несправність |
Причина |
Спосіб усунення |
Стукіт у карданній передачі при рушанні з місця, різкому розгоні або переключенні передач |
- Ослаблення затягування болтів і гайок кріплення еластичної муфти і фланців карданних шарнірів
- Збільшений кільцевий зазор у шліцьовому з'єднанні карданного вала
- Збільшений зазор у підшипниках карданних шарнірів |
- Затягнути гайки
- Якщо зазор перевищує 0,3 мм, замінити спрацьовані деталі
- Відремонтувати шарніри і замінити спрацьовані дета лі |
Шум і вібрація карданної передачі |
- Деформація карданних валів
- Незбігання монтажних позначок переднього вала і відповідної муфти
- Дисбаланс карданних валів
- Спрацювання або пошкодження центруючої втулки фланця еластичної муфти і центруючого кільця вторинного вала коробки передач Підвищений зазор у підшипнику проміжної опори
- Пошкодження проміжної опори
-Ослаблення затягування частин кріплення поперечки до кузова автомобіля
- Підвищений зазор у підшипниках карданних шарнірів або заїдання шарнірів
- Ослаблення обойми сальника фланця еластичної муфти
- Ослаблення гайки кріплення вилки переднього карданного вала
- Недостатнє змащування шліцьового з'єднання |
- Виправити на пресі або замінити вали
- Зняти карданну передачу і забезпечити збігання позначок
-Відбалапсувати карданні вали
-Замінити фланець еластичної муфти в зборі з втулкою і центруюче кільце вторинного вала
-Замінити підшипник
-Замінити опору
-Затягнути гайки кріплення поперечки
-Відремонтувати шарніри із зміною спрацьованих деталей
-Підтиснути сальник і обтиснути його обойму. Якщо витікає масло, замінити сальник
-Роз'єднати передній і задній вал і затягнути гайку, після чого гайку закарбувати
-Змастити шліцьове з'єднання |
Витікання масла |
- Ослаблення обойми сальника фланця еластичної муфти, спрацювання ущільнення
- Пошкодження або спрацювання сальників карданних шарнірів |
- Підтиснути сальник, обтиснути його обойму, спрацьований сальник замінити
- Розібрати шарніри і замінити сальники |
Технічне обслуговування карданної передачі
При щодденому ТО перевіряють стан карданного вала на ньому не повино бути вм'ятин, тріщин, згинів, послаблення болтів кріплення, спрацювання шліцевих з'єднань та люфту в хрестовинах
ТО-1 змащюють шліцеві з'єднання карданної передачі, підшипник проміжної опори та підшипники хрестовин
ТО-2 виконують роботи ТО-1 перевіряють і по необхідності замінюють стан гумової обойми та підшипника проміжної опори, підшипників хрестовин, перетягують болти кріплення карданного вала
При сезоному ТО виконують роботи ТО-2
|