МЛИНІВСЬКИЙ МНВК ГоловнаРеєстраціяВхід Четвер
30.01.2025
09:00
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Будова та експлуатація автомобіля [63]
Основи керування та безпеки руху [16]
Охорона праці [0]
Етика та культура водіння [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 Для водіїв 
Головна » Статті » Водій автотранспортних засобів категорії С,С1 » Будова та експлуатація автомобіля

Тема 6 Диференціал підвищеного тертя

Диференціал підвищеного тертя


Диференціал підвищеного тертя складається з двох чашок 1 і 7, що спираються на роликові конічні підшипники, змонтовані в картері ведучого моста. До лівої чашці жорстко прикріплений сепаратор 2, в якому просвердлено два ряди радіальних отворів, розташованих у шаховому порядку по 12 в кожному ряду. В отвори встановлені сухарі з, виготовлені з легованої сталі, термічно оброблені і мають високу твердість. Сухарі можуть переміщатися і стикатися з внутрішньою (малої) 5 і зовнішньої (великий) 6 зірочками, встановленими між чашками 1 і 7. Від випадання і провертання сухарі утримуються стопорними кільцями 4. Сепаратор разом з чашкою диференціала жорстко кріпиться до веденої шестірні головної передачі, а зірочки внутрішніми шліцами з'єднуються з півосями 8. На внутрішньої поверхності зірочки 6 рівномірно розташовані шість виступів (кулачків), а на зовнішній поверхні внутрішньої зірочки 5 мається два ряди кулачків; розташованих у шаховому порядку по шість кулачків в кожному ряду. В робочому положенні сухарі стикаються з кулачками зовнішньої і внутрішньої зірочок.
Працює диференціал так.
При русі автомобіля по прямій рівній дорозі частота обертання коліс однакова, всі деталі диференціала обертаються як одне ціле разом з відомою шестернею головної передачі. Обертальний момент від веденої шестерні головної передачі передається на сепаратор, а від нього через заклинені між кулачками сухарі на зірочки і піввісь . Між колесами в цьому випадку він розподіляється порівну, На повороті або нерівній дорозі, коли одне з коліс обертається швидше за інше, з різною частотою обертаються і зірочки диференціала. Зірочка, поєднана з відстаючим колесом, обертається повільніше і внаслідок цього своїми кулачками штовхає сухарі в сторону другої зірочки, прискорюючи її обертання. При цьому сухарі ковзають по кулачкам. Отже, на поверхнях кулачків виникають сили тертя, напрямки яких різні на кулачках відстаючої і забегающей зірочок: на відстаючої зірочці рівнодіюча сил тертя спрямована в бік обертання, а на забегающей - в сторону, протилежну напрямку обертання. Так як сили тертя створюють момент щодо осі обертання зірочок, то на відстаючої зірочці він складається, а на забегающей віднімається з крутного моменту. Отже, момент, переданий на відстаюче колесо, виявляється більше моменту, переданого на забігати колесо. Це позитивно позначається на прохідності автомобіля. Наприклад, при буксуванні одного з коліс на друге, що обертається з меншою швидкістю, передається більший крутний момент, і прохідність поліпшується.
В диференціалі підвищеного тертя коефіцієнт блокування, ставлення зусилля тяги небуксующій колеса до сумарному зусиллю па буксує і небуксующій колесах дорівнює 0,8, тоді як у шестерневого диференціала він дорівнює всього 0,55. Отже, кулачкові диференціали підвищеного тертя створюють кращі умови для проходження автомобілем слизьких ділянок дороги. У той же час вони значно дорожче шестеренних диференціалів, що і стримує їх виробництво для масового впровадження на автомобілях.

Категорія: Будова та експлуатація автомобіля | Додав: doom02 (03.11.2016)
Переглядів: 671 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz